سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در خبر ضرار پسر ضمره ضبابى است که چون بر معاویه در آمد و معاویه وى را از امیر المؤمنین ( ع ) پرسید ، گفت : گواهم که او را در حالى دیدم که شب پرده‏هاى خود را افکنده بود ، و او در محراب خویش بر پا ایستاده ، محاسن را به دست گرفته چون مار گزیده به خود مى‏پیچید و چون اندوهگینى مى‏گریست ، و مى‏گفت : ] اى دنیا اى دنیا از من دور شو با خودنمایى فرا راه من آمده‏اى ؟ یا شیفته‏ام شده‏اى ؟ مباد که تو در دل من جاى گیرى . هرگز جز مرا بفریب مرا به تو چه نیازى است ؟ من تو را سه بار طلاق گفته‏ام و بازگشتى در آن نیست . زندگانى‏ات کوتاه است و جاهت ناچیز ، و آرزوى تو داشتن خرد نیز آه از توشه اندک و درازى راه و دورى منزل و سختى در آمدنگاه . [نهج البلاغه]
زنونه
درباره



زنونه


صبا
تو این وبلاگ می خوام برای بالا رفتن اطلاعات عمومی خانوما مطالب مختلفی بنویسم. امیدوارم با همکاری شما بتونیم وبلاگ موفقی داشته باشیم.
لینک‌های روزانه
خرما میوه‌ درخت نخل و مناطق گرمسیری که در ایام ماه مبارک رمضان یکی از مهمترین مواد تغذیه‌ای در سفره‌های افطاری و سحری مسلمانان است که فواید و استفاده‌های بسیاری دارد.خرما
‌ میوه خرما بسیار انرژی‌زاست که در رژیم‌های غذایی سالم جایگاه مهمی دارد.
از شیره خرما نیز به عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده کلوچه و نان‌های شیرینی استفاده می‌شود.
خرما حاوی شکر و فیبر است که هم برای انسان استفاده مناسبی دارد.
میزان چربی موجود در خرما اندک و ناچیز است.
خرما حاوی فیبرهایی از جمله پلی ساکارید‌ها شامل سلوله و پکسین و نیز پروتئین‌های نامحلول است. دستگاه‌ گوارش بدن اغلب توانایی متابولیسم فیبر را ندارد. در خرمای رسیده ساکارز به یک قند قابل تبدیل، تغییر می‌یابد که ترکیبی از گلوکز و فروکتوز است. خرما حاوی فیبر سالم، 7 ویتامین و 11 ماده معذی است که به عنوان یک مکمل مهم غذایی به ویژه از سوی صحرانشین‌ها شناخته شده و مصرف می‌شود.
خوردن جوشانده خرما زکام وعفونت های ریه را درمان می کند.خرما مولد خون صاف است و کم خونی را درمان می کند .
خوردن خرما افراد لاغر را چاق می کند و خرما درد کمر و مفاصل را درمان می کند.
چهل روز هر روز یک عدد خرمای سیاه بخورید .رطوبت منجمد در معده را برطرف می کند.
اگر می خواهید هوشتان زیاد شود .خرمای سیاه را به روش زیر بخورید ،روز اول یک عدد خرما ،روز دوم دو عدد خرما تا روز دوازدهم به دوازده عدد خرما برسد،از روز سیزدهم برعکس تعداد خرما را کم کنید تا به یک عدد خرما برسد.
جویدن خرما باعث محکم شدن لثه می شود.


کلمات کلیدی: آموزش آشپزی


نوشته شده توسط صبا 87/8/22:: 3:5 عصر     |     () نظر